Kawasaki ZZR1100 3e Big-end (bypass alternatief) Kawasaki ZZR1100 oliedruk

Artikelnummer: Kzzr1100BIGENDmod Kawasaki ZZR1100 oliedruk
Artikel 1 van 3
Overzicht

Er is een (technisch mooie oplossing) om het oliedruk probleem van het 3e Big-end en het 4e? hoofdlager dmv een externe bypass op te lossen.

Maar het volgende is misschien een alternatief: (voor de onderdele, voer bij ZOEKEN in; Kawasaki ZZR1100 Oliedruk)

• De olie aanzuig trechter die onder in de oliepomp zit gedrukt, wil wel eens zo veel speling hebben dat de oliepomp onvoldoende olie aan kan zuigen.

• De O-ring die voor de afsluiting moet zorgen word vaak geplet, mede veroorzaakt door het bewegen van deze trechter.

•  Maar met het vervangen van een nieuwe kawasaki O-ring is er meteen al wat speling! ( zou de kunstof trechterhals door de -door de warmte wisseling?-        iets dunner worden? Gebruik een iets dikkere O-ring.

• De inklemming (gaffel) van de Olie aanzuig trechter doet zijn werk niet goed (klemt onvoldoende en daar door kan de trechter iets kantelen en waardoor het pletten van de besproken O-ring verergerd) Men kan de inklemming strakker maken door de klemhelften dmv een bout en (zelfborgende)moer wat harder te laten klemmen, of gebruik een heel kleine slangen klem.
De buitenkant van een oude "gaffel" bevestiging is gauw 19.5 a 20 mm (een nieuwe, ook die hebben we op voorraad is 18.5mm)

• Goede olie (bv Motorex Top Speed of Bardahl ) en het juiste oliepeil is natuurlijk ook van belang, evenals een origineel oliefilter.(opm: er zijn 2 olie aftappluggen aanwezig)

• Neem de tijd tijdens het olie verversen, met het vullen zakt het oliepeil nl maar heel langzaam, de olie loopt maar heel langzaam naar het voorste carterpan gedeelte. Er zit een versmalling tussen het voorste en achterste carterpan gedeelte, om te voorkomen dat de oliepomp tijdens fel accelereren loos zuigt. Vroeger maakte wij deze voorziening zelf om tijdens de start het olie aanzuig probleem te voorkomen (zie 3e foto) 

• Dan is er nog een officieel Kawasaki service bulletin, dat de O-ringen van de olie buizen (tussen het carter en de carterpan) bij montage in de fabriek           kunnen zijn beschadigd!   

• Verder is het nummer van de oliepomp en de oliecaliber (die in de Karterpan zit!) ooit gewijzigd.

• Als slot, ik ben niet tegen die extra bypass, maar dan overweeg eens om ook het bovenstaande meteen mee te nemen. 

• PS De carterpan pakking(zzr1100Kcppg) en de benodigde O-ringen(ZZR1100Korset) zullen bij ons op voorraad zijn.

• Mvg Henk Willems, Team Motor Service Cuijk  

Ref; mr16db 170306 311218

  • MOTOR ONDERDELEN CUIJK
  • Motor Service Cuijk

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.

Nieuwsbrief

Meld u aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden
© 2011 - 2024 MOTOR ONDERDELEN CUIJK | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel