MEMJET Info
OverzichtDE MEMJET EVO JUSTERBARE PRESTATIE MODULE IS ONTWERP OM DE PRESTATIE VAN BRANDSTOF INJECTED MOTORCYCLES TE VERBETEREN. De MEMJET Adjustable Performance Module is ontworpen door jarenlange onderzoek en ontwikkeling op de Dynamometer, Off-Road Enduros, Road Racing Bikes en FIM Land Speed Record Bikes. Ons doel was om de enthousiaste een makkelijk te installeren power maker aan te bieden die de eindgebruiker een verstelbare goedkope tuning device biedt. De MemJet Module is eenvoudig te installeren en af te stemmen. Het heeft plug connectors die precies overeenkomen met de OEM-connectoren op de applicatie. Het biedt een eenvoudige, economische en efficiënte manier om effectief af te stemmen zonder enige dure dynotuning nodig te hebben. De MemJet Adjustable Module werkt direct op de waarden van de IAT-sensor. De IAT is een van de belangrijkste sensoren die de ECU inspecteert om de juiste aan boord van de brandstofinspuiting en ontsteking in kaart te brengen. De MemJet Module stuurt een koeler / dichter luchtwaarde naar de ECU via de IAT-poort; De ECU zal dan de boordkaart opnemen die meer agressief zal zijn. De ECU zal een nieuwe reeks noodzakelijke wijzigingen aanbrengen in de Injectie- en Ontsteking-mapping via een gevestigde algoritme binnen de ECU. Wanneer u de waarde op de MemJet-schijf verhoogt, zal u steeds meer agressieve mapping invullen. Om het beste te vinden? Prestatiemappen? voor uw aanvraag neem u een 5 -10 km aanpassing rit? Verhoog de waarden langzaam op de MemJet Module dial totdat u de perfecte instelling vindt voor een uitstekende motorrespons bij alle RPM's. Dit zal de? Prestatieinstelling zijn? dat zal de meest algemene kracht produceren in het gehele RPM bereik. Als bijproduct van meer kracht, zijn de lage rukstroommotoren, de lichte mid-range en de hoge RPM-problemen helemaal opgelost! De motor zal gladder worden, krachtiger en het zal koeler worden door betere kartering. Om deze reden zal de MemJet Module van nut zijn voor zowel voorraad als zeer gewijzigde applicaties met of zonder katalysator! De Instelbare MemJet Module kan opnieuw worden ingesteld als u uw applicatie verder wijzigt. Maak de MemJet Module niet verwarren als een ADD Fuel ONLY Device. De MemJet Module machtigt alleen de voorraad ECU om de beste inbraak- en ontstekingskarting op te bouwen voor de behoeften van uw voorraad of gewijzigde motor. De installatie van de MemJet Module is volledig omkeerbaar en u kunt de motor automatisch herstellen naar de originele ECU instellingen in een paar minuten door de MemJet Module te verwijderen.
De nieuwe MEMJET power unit heeft een draaiknop die van 0 tot 10 kan worden geregeld. Door de draaiknop op 0 te zetten, heeft u een standaard conditie die weinig verandering zal veroorzaken. Met de wijzerplaat kunt u de instelling veranderen tot u het punt krijgt dat u de beste carburetage geeft. De originele fiets instelling is over het algemeen ongeveer 3 tot 3,5 en met behulp van de controle zal u de waarde verhogen om de beste carburetratie te vinden. De ideale draaiknop voor de standaardmotorfietsen of voor lichtgewicht motorfietsen is 6. Een draaiknop van 5 wordt over het algemeen beschouwd voor alle standaard of licht gemodificeerde motorfietsen.
Als er een uitlaatinrichting met een katalysator op de motor is aangebracht, wordt een draaiknop van 6 tot 7,5 aanbevolen. Als uw fiets moet worden gecontroleerd op het geplande voertuigonderzoek, kan de MEMJET EVO-eenheid ook bij deze situatie helpen. U hoeft de Memjet niet te verwijderen, in plaats daarvan zet u de wijzerplaat gewoon op 0 en u kunt uw voertuig test doorsturen.
De nieuwe MEMJET EVO is de natuurlijke evolutie van de eerste MEMJET-module. De werkprincipes en instellingen zijn zeer vergelijkbaar, maar de MEMJET EVO zorgt voor een grotere regeling van de instellingen.
We hebben gewerkt aan nieuwe elektronica die in meer gedetineerde de verschillende klimaatveranderingen en zelfs kleine temperatuurveranderingen volgen. Voor iedereen die niet graag de verschillende onderdelen van hun motorfiets wil aanraken, maar een onderhoudsvriendelijk product heeft, dat geen storing heeft met de carburateur wanneer er grote temperatuursveranderingen optreden, dan is de MEMJET EVO het ideale product voor u!
De nieuwste generatie motoren moeten zeer strenge anti-vervuiling eisen respecteren en uiteindelijk worden bestraft met momenten van lege onbewuste krachtverdeling. Het wordt onderstreept dat de meting van optimalisatie nu is gedefinieerd in termen van uitlaatemissies en geluid en niet de prestatie. De installatie is volledig omkeerbaar en uw motorfiets kan binnen enkele minuten hersteld worden naar de oorspronkelijke instellingen. Basisinstructies
Om de Memjet te passen moet u de luchttemperatuursensor (IAT) lokaliseren die in de buurt van de luchtkast op de meeste fietsen of achter de dashboard / voorlicht op Ducati-fietsen ligt (controleer of uw gebruiksaanwijzing voor de locatie of contacteer uw wederverkoper of DM Meccanica direct als u problemen hebt). Ontkoppel de stekkerverbindingen die al bij de IAT zijn aangesloten en steek de stekkerverbindingen van de Memjet-module aan op de betreffende connector van de IAT. De Memjet is nu klaar om te gebruiken!
Aangezien sommige motorrijders rijker worden en andere slanker zijn, raden wij u aan om de Memjet met de kiestoets naar nul te gebruiken en geleidelijk de kiezer naar een hoger getal te verhogen tot u de instelling vindt die het beste bij uw fiets past.
Een licht gemodificeerde motor (sportuitlaat, luchtfilter, enz.) Heeft over het algemeen een betere prestatie met de draaiknop rond 6, als de fiets een naaf uitlaat systeem heeft. Een instelling tussen 6 en 7,5 of zelfs 8 kan gebruikt worden als de katalysator is verwijderd. De oorspronkelijke standaardprestatie vindt u op nul. Als de fiets rijker rijdt, zal de instelling waarschijnlijk tussen 2-4 moeten worden ingesteld. U zult voelen van de prestaties van de motor wanneer de motor glad verloopt en het is niet nodig om een Dyno-test uit te voeren.
Vermijd het vallen in de val van het denken hoe hoger het aantal hoe beter de prestatie, aangezien het afhankelijk is van de fiets. Als het lijkt dat u het koppel verliest wanneer u hoge snelheden raakt, betekent dit waarschijnlijk dat u het Memjet nummer te hoog hebt ingesteld en moet u een lager getal proberen. Dit is een andere reden waarom het beter is om te beginnen met een laag aantal en om de wijzerplaat geleidelijk aan te zetten naar een hoger getal. De Memjet is waterdicht.